sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

پاسخ به معما

 ضمن تشکر از دانیال  

تا به حال سعی کردم پاسخ معما ها را تایی یا رد نکنم چون تو کلاس گفتم که برای هر مسئله به تعداد افراد خلاق پاسخ وجود دارد . اما حیفم آمد  این حواب جالب و منطقی را نبینید  

با تشکر از دانیال

 

دانیال ظهوریان

دوشنبه 26 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 8:29 PM
اشتباه نکنید
گفته هوا سرد تر میشه
نگفته دما
دما یک کمیت عددیست و روی کاغذ!
وقتی میگیم دمای هوا 0 درجه است طبق قرار دادی که خودمون داشتیم روی کاغذ مینویسیم صفر درجه!
اما اینکه احساس ما میگه هوا دو برابر سرد تر شده دلیل نمیشه که ما عدد 2 رو در 0 ضرب کنیم چون سرد شدن هوا با پایین رفتن درجه ی هوا معلوم میشه پس این اشتباه گفتاری ما ست!
در واقع ما باید بگیم دمای هوا دو برابر کاهش قبلی کاهش پیدا کرده!
خلاصش اینه که ما یه سری قرارداد های ریاضی با خودمون بستیم که بتونیم ثبت و ضبط داشته باشیم این دلیل نمیشه که بیاییم وقایع تجربی رو با دو دوتا چارتای ریاضی بسنجیم!
اما به نظر من جواب به سیستم بدن انسان بستگی داره.مثلا اگر دمای بدن ما بجای 37 درجه،50 بود جواب این سوال حتما فرق می کرد.به نظر من گرمی و سردی رو باید نسبت به 37 سنجید.......مثلا برای سنجش صوت معیار اندازه گیری دستگاها سیستم شنوایی آدمه نه فیزیک و ریاضی.
...............ولی نمی دونم چه جوری.چون مثلا از نظر حسی 37- خیلی سردتر از 37 درجس.بیشتر از 2 برابر!!!!
یک راه دیکه هم هست که دما رو به کلوین یا فارنهایت بدست بیاریم و بعد دو برابرش کنیم بعد به سانتی گراد دربیاریم
نظرات 9 + ارسال نظر
معید برادران سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:29 ب.ظ http://smbh.mihanblog.com

البته احسنت به ظهوریان.در مورد نظر قبلیم میخواستم ذکر کنم که این تعداد کم به نوبه خودشان مخرب تر از آنند که فکرش را بکنید

باور کن که همین تعداد کم گاهی باعث تفکر و رشد در جامعه می شوند

سع کن دنیا را خاکستری ببینی
و همه را همان طور که هستند بپذیری و با رفتار های درست خود تدریجا تغییرات لازم را بوجود آوریم .

معید برادران چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 ب.ظ http://smbh.mihanblog.com

حسام لایق پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:54 ب.ظ

حالاکه فکر می کنم می بینم راست میگه

ظهوریان شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ب.ظ

ممنون آقای آل داوود
راستی من با چند تا از دوستام دارم یک سایت میسازم
یک سایت که توش معما داره
معما هارو هم خودمون طرخ میکنیم
این دوتا سایت رو ببینید:
farsigames.com
persianpuzzles.com
ما هم داریم یک سایت مثل همینا میسازیم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ممکنه تو یکی از سایتایی که توش فعالیت دارم بسازیم
ممکن هم هست یک سایت بخریم
اگه سایت بخریم
این آدرسش میشه:
smartmysteries.ir
این هم سایتی هست که توش فعالیت دارم:
forum.rubiker.ir
الان هم در اینجا میتونید معماها رو ببینید:
http://www.riddles.gigpa.com/
ممنون از توجهتون

خیلی خوشجال شدم
منتظر شروع به کار سایت میمونم

ali جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:16 ب.ظ

سلام لطف کنید جواب این معما را بگید.
به کمک آن می توانیم ازگذشته تا آینده موضوعی را برسی کنیم.6حرفه.

دریا سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:11 ب.ظ

ممنون از جواب خوبت :

babak پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:51 ق.ظ

یک معمای خیلی سخت هر کس جوابش را پیدا کرد واقعا نابغه ی به تمام معناست:

پسری به دختری گفت:اسمت چیست؟ دختر گفت: دوسال و شش ماه، حال دختر از پسر پرسید اسم تو چیست؟ پسر گفت: دو حرف از
شکر و سه حرف از نبات...
حالا اسم دختر و پسر چیست؟؟
ببینم مخه گروه کیه

ابراهیم سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:05 ق.ظ

معما. معمایکی بهم ده تومن قرض داد.رفتم مغازه تو راه گمش کردم.دوباره از یکی دیگه 5تومن قرض کردم الان 15 تومن بدهکارم رفتم با 5تومنه شارژ 2تومنی خریدم بهم 3تومن پس دادناین ۳ تومن رو دادم به اولی که دیگه 7تومن بدهکارش باشم،ازون طرف هم 5تومن بدهکار دومی ام میشن 7+5=12تومن با شارژی که دستمه میشن 14تومن! پس اون هزاری کجا رفته؟؟؟

ali tahan پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 01:29 ق.ظ

در یک اتاق تاریک 3 (سه) کلاه قرمز و 2 (دو) کلاه آبی قرار داده ایم. 2 (دو) نفر بینا و 1 (یک) نفر نابینا وارد اتاق می شوند و هر کدام یک کلاه را بر سر می گذارند و از اتاق خارج می شوند. چون اتاق تاریک بوده است دو نفر بینا نیز مانند فرد نابینا قادر به تشخیص رنگ کلاه خود نیستند. بیرون از اتاق هر یک فقط به کلاه دیگران نگاه می کنند و درباره رنگ کلاه روی سر خودشان قضاوت می کنند ...

بینای اول: من نمی دانم که کلاهم چه رنگی است.

بینای دوم: من هم نمی دانم که کلاهم چه رنگی است.

نابینا: من می دانم که کلاهم چه رنگی است !!

سوال: چطور دو نفر بینا نتوانستند رنگ کلاه روی سر خود را تشخیص دهند ولی فرد نابینا متوجه رنگ کلاه خود شد؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد