sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

چند سوال جالب با چند جواب منطقی

 

 چند سوال جالب با چند جواب منطقی

 

 

۱ -چراوقتی شعله گاز رو زیاد می کنیم غذا زودتر نمی پزه؟

۲-چرا شربت دیرتر از آب یخ میزند؟

 ۳-چرا برج کج پیزا نمی افتد؟

 ۴-چرا تخم مرغ پخته بیشتر از تخم مرغ خام میچرخد؟

۵ - یک پتو به ضخامت 4 سانتی متر شما را گرمتر میکند یا دو پتو نازک با ضخامت 2 سانتی متر؟

 ۶-چگونه میتوان بدون دمیدن در بادکنک آنرا باد کرد؟

 ۷-چرا حشره میتواند روی سطح آب حرکت کند ولی شما نمیتوانید؟

 ۸-چرا یخ روی سطح آب شناور میماند؟

 ۹-چرا اسکیموها خانه های خود را از یخ میسازند؟

 ۱۰-چرا با بازگذاشتن در یخچال  خانه خنک نمیشود؟

 ۱۱-چرا یک تکه آهن در آب فرو میرود ولی کشتیهای عظیم آهنی روی آب شناور میمانند؟

 ۱۲-چرا آهنربا آهن را جذب میکند ولی مس را جذب نمیکند؟

۱۳- چرا با توجه به اینکه ابرها چندصد برابر یک فیل جرم دارند میتوانند در هوا معلق بمانند ولی یک فیل را نمیتوان در هوا معلق نگه داشت؟

۱۴- چرا پرندگانی که روی سیمهای برق مینشینند را برق نمیگیرد؟

 ۱۵-چرا هنگامی که هوا سرد است باد چرخهای ماشین را زیاد میکنند؟

 ۱۶-چرا ابرهای باران زا تیره و سیاهرنگ هستند؟

 ۱۷-چرا هنگام غروب خورشید به رنگ قرمز دیده میشود؟

۱۸- چگونه میتوان با یک قطعه یخ آتش  درست کرد؟

۱۹- چرا وقتی روی زمین نرم می‌ایستیم نمی‌توانیم به دیوار میخ بکوبیم؟

۲۰-چرا پرنده ها بیشتر اوقات روی یک پا می ایستند؟ 

 

 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
fateme سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:10 ب.ظ

Pas javabash ku?

DANIYAL یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:29 ب.ظ

چگالی بیشتر است

محمد صادق رستمی جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:25 ق.ظ http://3352.blogfa.com/

سلام وبلاگ خیلی خیلی خوبی داری اگه به وبلاگ من هم سر بزنی خوشحال میشم وبلاگ من مطالب علمی داره نظر یادت نره اینم ادرس وبلاگم
http://3352.blogfa.com/

سحر پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:12 ب.ظ

جواباش کجان شما گفتید با جوابای منطقی ما که جواب چیزی ندیدیم والا

الا جون جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:51 ب.ظ

خواهش میکنم من دنبال طرحی برای جشنواره ی جابر ابن حیان هستم خواهش میکنم کمکم کنید

امروزه تخریب خانه ها در اثر زلزله و همچنین استفاده از انرژی های پاک و قابل تجدید بیش تر مورد نظر داوران قرار می گیرد

باران دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 03:42 ب.ظ

خواهش میکنم کمکم کنین من دنبال یه سوال خوب میگردم که یعنی ماچیزی نداریم ویک جایگزین

farshid دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:15 ق.ظ

Salam site khobi darin omidvaram betonam be khobi estefadeh konam mamnoon
Farshid

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد