sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

نامه ای از آبراهام لینکلن

نامه ای از آبراهام لینکلن به معلم پسرش



به پسرم درس بدهید او باید بداند که همهٔ مردم عادل و صادق نیستند، اما به پسرم بیاموزید که به ازای هر شیاد، انسان صدیقی هم وجود دارد. به او بگویید، به ازای هر سیاستمدار خودخواه، رهبر جوانمردی هم یافت می‌شود. به او بیاموزید که در ازای هر دشمن، دوستی هم هست.

می‌دانم وقت می‌گیرد، اما به او بیاموزید اگر با کار و زحمت، یک دلار کسب کند، بهتر از آن است که جایی روی زمین پنج دلار بیابد. به او بیاموزید که از باختن پند بگیرد؛ از پیروز شدن لذت ببرد.
او را از غبطه خوردن بر حذر دارید. به او نقش و تأثیر مهم خندیدن را یادآور شوید. اگر می‌توانید به او نقش موثر کتاب در زندگی را آموزش دهید. به او بگویید تعمق کند، به پرندگان در حال پرواز در دل آسمان دقیق شود. به گل‌های درون باغچه و زنبورها که در هوا پرواز می‌کنند، با دقت نگاه کند.
به پسرم بیاموزید که در مدرسه بهتر این است که مردود شود، اما با تقلب به قبولی نرسد. به پسرم یاد بدهید با ملایم‌ها، ملایم و با گردن کش‌ها، گردن کش باشد. به او بگویید به عقایدش ایمان داشته باشد، حتی اگر همه بر خلاف او حرف بزنند.


به پسرم یاد بدهید که همهٔ حرف‌ها را بشنود و سخنی را که به نظرش درست می‌رسد انتخاب کند.
ارزش‌های زندگی را به پسرم آموزش دهید. اگر می‌توانید به پسرم یاد بدهید که در اوج اندوه تبسم کند. به او بیاموزید که از اشک ریختن خجالت نکشد.
به او بیاموزید که می‌تواند برای فکر و شعورش مبلغی تعیین کند، اما قیمت گذاری برای دل بی معناست. به او بگویید که تسلیم هیاهو نشود و اگر خود را بر حق می‌داند پای سخنش بایستد و با تمام قوا بجنگد.
هنگام تدریس با پسرم ملایمت به خرج دهید، اما از او یک نازپرورده نسازید. بگذارید که شجاع باشد. به او بیاموزید که به مردم اعتقاد داشته باشد. توقع زیادی است، اما ببینید که چه می‌توانید بکنید، پسرم کودک کم سال بسیار خوبی است.

معرفی سایت مرکز زلزله نگاری کشور



معرفی سایت مرکز زلزله نگاری کشور 




ردیفزمان وقوع به
وقت محلی
عرض جغرافیاییطول جغرافیاییعمقبزرگیتوضیحاتتعداد ایستگاههادریافت فایل
۱۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۸:۵۷:۴۳.۶۲۹.۹۵ N۵۷.۶۸ E۱۲۳.۱ گلباف، کرمان۴شکل موج
۲۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۸:۳۰:۲۸.۸۳۵.۳۲ N۴۶.۷۲ E۱۰۲.۲ شوئیشه، کردستان۳شکل موج
۳۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۸:۲۹:۲۸.۵۳۵.۳۴ N۴۶.۷۲ E۱۰۲.۲ شوئیشه، کردستان۳شکل موج
۴۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۸:۱۷:۵۱.۴۳۷.۸۰ N۴۷.۱۷ E۲۰۲.۲ شربیان، آذربایجان شرقی۳شکل موج
۵۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۸:۰۸:۳۷.۱۳۴.۰۲ N۴۸.۴۴ E۱۰۱.۵ اشترینان، لرستان۵شکل موج
۶۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۷:۴۴:۴۱.۲۳۷.۴۹ N۵۷.۵۵ E۱۰۱.۶ بجنورد، خراسان شمالی۳شکل موج
۷۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۷:۰۶:۵۱.۷۳۷.۲۰ N۵۴.۴۴ E۱۰۳.۲ انبار الوم، گلستان۷شکل موج
۸۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۶:۱۰:۲۴.۲۳۲.۰۱ N۵۵.۵۲ E۲۰۲.۳ بافق، یزد۵شکل موج
۹۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۶:۰۵:۱۸.۴۳۵.۰۷ N۵۸.۸۶ E۱۰۲.۱ فیض اباد، خراسان رضوی۷شکل موج
۱۰۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۵:۳۶:۴۶.۱۳۶.۴۳ N۵۱.۵۱ E۱۲۲.۲ پول، مازندران۶شکل موج
۱۱۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۵:۱۲:۱۳.۷۳۳.۱۷ N۵۶.۲۱ E۶۲.۴ رباط پشت بادام، یزد۶شکل موج
۱۲۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۵:۱۲:۱۳.۰۳۳.۱۱ N۵۶.۱۳ E۵۲.۵ رباط پشت بادام، یزد۶شکل موج
۱۳۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۴۲:۳۵.۱۳۸.۰۱ N۴۷.۹۲ E۱۹۲.۱ نیر، اردبیل۴شکل موج
۱۴۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۲۸:۲۶.۲۳۵.۹۷ N۴۹.۳۷ E۵۱.۴ ضیا آباد، قزوین۴شکل موج
۱۵۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۲۷:۵۹.۰۳۸.۵۹ N۴۶.۷۱ E۱۷۲.۱ ورزقان، آذربایجان شرقی۶شکل موج
۱۶۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۱۸:۰۹.۰۳۰.۶۸ N۵۶.۳۶ E۵۱.۸ یزدانشهر، کرمان۴شکل موج
۱۷۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۱۳:۳۹.۰۳۲.۲۲ N۵۵.۵۶ E۵۱.۸ ساغند، یزد۴شکل موج
۱۸۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۳:۵۷:۳۲.۷۳۱.۷۳ N۵۵.۷۷ E۲۰۱.۸ بهاباد، یزد۶شکل موج
۱۹۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۳:۴۳:۱۲.۳۳۱.۷۷ N۵۵.۴۲ E۸۲.۲ بافق، یزد۸شکل موج
۲۰۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۳:۴۲:۲۸.۸۳۲.۱۳ N۵۱.۴۴ E۵۱.۷ طالخونچه، اصفهان۷شکل موج
ردیفزمان وقوع به
وقت محلی
عرض جغرافیاییطول جغرافیاییعمقبزرگیتوضیحاتتعداد ایستگاههادریافت فایل
۲۱۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۳:۲۳:۴۸.۰۳۵.۵۹ N۴۹.۸۸ E۱۷۲.۰ بوئین زهرا، قزوین۶شکل موج
۲۲۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۳:۰۹:۰۲.۲۳۲.۳۵ N۵۹.۵۸ E۱۲۱.۹ سربیشه، خراسان جنوبی۶شکل موج
۲۳۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۲:۵۶:۲۰.۴۲۹.۴۷ N۵۷.۱۰ E۵۱.۷ رابر، کرمان۳شکل موج
۲۴۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۲:۴۴:۳۶.۵۲۹.۵۵ N۵۲.۳۰ E۷۲.۸ شیراز، فارس۵شکل موج
۲۵۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۲:۳۴:۵۰.۷۳۵.۳۱ N۵۰.۱۶ E۵۱.۶ رازقان، مرکزی۵شکل موج
۲۶۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۱:۴۸:۲۹.۶۳۲.۲۷ N۵۱.۸۴ E۱۲۱.۹ نصر آباد، اصفهان۸شکل موج
۲۷۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۱:۴۷:۴۴.۹۳۵.۳۲ N۵۰.۱۸ E۵۱.۹ رازقان، مرکزی۶شکل موج
۲۸۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۱:۰۰:۳۲.۳۳۰.۸۵ N۵۰.۳۳ E۱۰۲.۷ لنده، کهگیلویه وبویر احمد۹شکل موج
۲۹۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۰:۰۷:۲۷.۰۳۵.۷۳ N۴۹.۴۵ E۱۶۱.۷ آبگرم، قزوین۵شکل موج
۳۰۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۸:۰۲:۴۸.۵۳۸.۰۶ N۴۸.۰۳ E۵۴.۰ نیر، اردبیل۱۳شکل موج
۳۱۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۶:۰۵:۲۷.۰۳۵.۸۰ N۵۳.۰۶ E۱۶۱.۵ شهمیرزاد، سمنان۷شکل موج
۳۲۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۵:۳۹:۲۳.۶۳۶.۱۸ N۵۳.۲۶ E۱۲۱.۵ پل سفید، مازندران۸شکل موج
۳۳۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۰:۲۵:۵۵.۹۲۷.۷۹ N۵۳.۶۳ E۶۲.۶ خنج، فارس۷شکل موج
۳۴۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۰:۲۰:۳۰.۰۲۷.۷۹ N۵۳.۶۶ E۶۲.۸ خنج، فارس۵شکل موج
۳۵۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۰:۰۱:۴۹.۴۳۲.۲۴ N۴۹.۱۵ E۲۸۲.۱ لالی، خوزستان۷شکل موج
۳۶۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۲:۲۲:۰۴.۰۳۴.۶۶ N۴۷.۶۲ E۱۰۱.۱ سنقر، کرمانشاه۶شکل موج
۳۷۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۲:۱۷:۴۷.۹۳۰.۸۵ N۵۷.۴۴ E۲۷۲.۹ هجدک، کرمان۱۲شکل موج
۳۸۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۱:۳۳:۰۵.۵۳۳.۵۰ N۴۶.۳۰ E۷۲.۸ صالح آباد، ایلام۱۶شکل موج
۳۹۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۹:۰۶:۲۳.۱۳۴.۶۴ N۴۷.۶۵ E۱۰۱.۰ سنقر، کرمانشاه۴شکل موج
۴۰۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۸:۵۰:۱۸.۶۳۴.۶۶ N۴۷.۶۳ E۱۰۱.۶ سنقر، کرمانشاه۷شکل موج
ردیفزمان وقوع به
وقت محلی
عرض جغرافیاییطول جغرافیاییعمقبزرگیتوضیحاتتعداد ایستگاههادریافت فایل
۴۱۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۸:۲۷:۲۵.۱۳۴.۶۳ N۴۷.۶۵ E۱۷۱.۴ صحنه، کرمانشاه۴شکل موج
۴۲۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۸:۲۵:۴۵.۶۲۷.۴۲ N۵۴.۸۱ E۱۴۳.۶ بستک، هرمزگان۷شکل موج
۴۳۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۸:۱۲:۴۸.۸۳۴.۶۵ N۴۷.۶۳ E۸۳.۰ سنقر، کرمانشاه۱۸شکل موج
۴۴۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۱:۱۱.۲۳۴.۲۸ N۴۸.۳۳ E۱۸۱.۱ نهاوند، همدان۳شکل موج
۴۵۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۱:۰۵.۴۳۲.۲۳ N۵۵.۵۰ E۸۱.۸ ساغند، یزد۵شکل موج
۴۶۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۷:۳۵:۲۳.۹۳۰.۸۸ N۵۱.۵۹ E۸۲.۴ سی سخت، کهگیلویه وبویر احمد۷شکل موج
۴۷۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۵:۵۸:۵۵.۷۳۲.۳۷ N۵۱.۰۱ E۱۲۱.۸ فرخ شهر، چهارمحال وبختیاری۸شکل موج
۴۸۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۴:۲۸:۰۲.۵۳۱.۶۷ N۵۵.۴۸ E۸۲.۰ بافق، یزد۶شکل موج
۴۹۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۳:۱۰:۵۳.۹۳۳.۸۴ N۴۵.۹۸ E۹۱.۸ زرنه، ایلام۷شکل موج
۵۰۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۱:۳۸:۴۶.۱۳۳.۱۵ N۵۹.۲۳ E۱۵۲.۱ آرین شهر، خراسان جنوبی۵شکل موج
۵۱۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۲۶:۵۵.۴۳۸.۳۱ N۴۶.۸۲ E۱۲۱.۶ بخشایش، آذربایجان شرقی۵شکل موج
۵۲۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۲۵:۳۵.۸۳۷.۰۸ N۵۸.۷۰ E۱۰۱.۲ قوچان، خراسان رضوی۵شکل موج
۵۳۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۲۷:۵۳.۹۳۶.۵۹ N۵۳.۰۰ E۱۶۱.۷ ساری، مازندران۵شکل موج
۵۴۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۲۴:۳۲.۳۳۶.۵۵ N۵۲.۹۸ E۲۱۲.۲ ساری، مازندران۸شکل موج
۵۵۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۱۸:۳۱.۴۳۶.۲۴ N۵۲.۷۰ E۱۲۱.۹ مرزی کلا، مازندران۶شکل موج
۵۶۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۱۲:۴۱.۹۳۶.۰۵ N۵۳.۰۷ E۱۹۲.۲ پل سفید، مازندران۱۰شکل موج
۵۷۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۹:۲۴:۱۴.۸۳۷.۶۶ N۵۸.۷۲ E۱۲۱.۵ باجگیران، خراسان رضوی۶شکل موج
۵۸۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۲۴:۳۰.۴۳۳.۹۵ N۴۸.۸۴ E۱۶۱.۸ بروجرد، لرستان۵شکل موج
۵۹۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۹:۵۷.۳۳۵.۰۱ N۴۶.۰۱ E۸۲.۲ Halubcah، عراق۴شکل موج
۶۰۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۴:۱۲.۰۲۶.۸۰ N۵۵.۸۰ E۱۶۳.۱ بندر لافت، هرمزگان۹شکل موج

View Printable Version 

نابغه هایی که در کودکی کودن خوانده میشدند



نابغه هایی که در کودکی کودن خوانده میشدند

 

آلبرت اینشتین (AlbertEinstein)  در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم 




کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت اینشتین او را عقب مانده ذهنی، غیر



اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد، ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور



دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!

 

 


توماس ادیسون (Thomas AlvaEdison) که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در 



تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد



بیش از هزار وصد وپنجاه اختراع به جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده



است!

 

 


بتهون (Ludwig van Beethoven) معلم او می گفت در طول زندگیش “اوچیزی یاد نخواهد گرفت

 


پیکاسو (Pablo Picasso) یکی از معروفترین نقاشان جهان بدون کمک و حضور پدرش که در زمان



امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره قبولی کسب کند!

 

 


هیلتون (Conrad NicholsonHilton) که مالک بیش از ۳۰۰هتل درسرتاسردنیاست در دوران کودکی



برای گذران زندگی مجبور بود کف سالن‌ها و هتل ها را طی بکشد!

 


 

جیمزوات (James Watt) که مخترع ماشین بخاربودفردی کودن توصیفش می کردند!

 

.


 امیل زولا (Émile François Zola) نویسنده بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بودکه در مدرسه از درس



ادبیات معمولا نمره صفر می گرفت!

 

 


. بناپارت (Napoleon Bonaparte) مدرسه خود را با رتبه ۴۲ به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد!


 

 

 

 پاستور (Louis Pasteur) در مدرسه یک محصل متوسط بود و در دوره لیسانس در درس شیمی بین



۲۲ نفر رتبه ۲۲ را کسب کرد!






عدد بعدی کدام است ؟

 

 …. ، ۵۵ ، ۱۹ ، ۷ ، ۳

 

الف) ۱۷۳       ب) ۱۴۳           ج) ۱۵۳            د) ۱۶۳



واژه یاب

سایت واژه یاب 


شما با ورود به این سایت می توانید مفهوم و معنی لغت های مورد نیاز خود را در چندین لغت نامه جستجو کنید . 


واژه یاب




تصاویر متحرک





زیاد دقت نکنید ممکنه سرتون گیج بره









آشنایی با وسایل آزمایشگاهی




آشنایی با وسایل آزمایشگاهی

آشنا بودن با وسایل و ابزار آزمایشگاهی بخش مهمی از مهارت هایی است که برای هر فعالیت علمی و پژوهشی در زمینه شیمی به آن نیازمندید. در این جا اجمالاً با مهم ترین ابزارهایی که در فعالیت های علمی شیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا می‌شوید. برای آشنا شدن با نحوه استفاده از هر کدام از این وسایل روی تصویر آن کلیک کنید.

 

نام

کاربرد

تصویر

بشر

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

از بشر استفاده‌های متنوعی می‌شود از جمله برای نگهداری و حمل و حرارت دادن مایعات و محلول‌ها.

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

بطری

بطری برای نگهداری و حفظ  مواد جامد و مایع

استفاده می‌شود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آبفشان

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آبفشان یک بطری پلاستیکی مجهز به یک لوله است که به وسیله آن لوله می توان محتوای بطری را به نقطه مشخصی پاشید.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

چراغ بونزن

 

چراغ بونزن برای حرارت دادن مواد استفاده می‌شود و با گاز بوتان کار می‌کند.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

استوانه مدرج یا مزور

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

این وسیله شیشه‌ای برای اندازه گیری دقیق مایعات استفاده می‌شود.

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

بورِت

 

بورت برای اندازه گیری دقیق مایعات و مخصوصاً در تیتراسیون کاربرد دارد. برای استقرار بورت از پایه بورت استفاده می‌شود

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

بوته چینی

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

بوته چینی برای حرارت دادن مقادیر کمی از مواد و رساندن آن به درجه حرارت خیلی بالا استفاده می‌شود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

ارلن مایر (یا فلاسکِ ارلن مایر)

 

ارلن مایر برای نگهداری، مخلوط کردن محلول‌ها و حرارت دادن مواد به کار می‌رود. تخت بودنِ کف آن موجب می‌شود که مواد به آسانی به طور اتفاقی از آن بیرون نریزند و همچنین موجب می‌شود که گرم کردن مواد در آن به راحتی صورت گیرد.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

 
آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

ظرف تبخیر

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

همانطور که از اسم آن معلوم است برای حرارت دادن و بخار کردن مایعات کاربرد دارد.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

بالن شیشه‌ای

بالن‌ها در شکل های مختلف و برای استفاده‌های ساخته می‌شوند. پر کاربردترین بالن ها "بالن ته صاف" و بالن "ته گرد" است.  از بالن برای حرارت دادن مایعاتی استفاده می‌شود که لازم است همه ان به طور یکنواخت گرم شود.

بیشترین کاربرد بالن شیشه‌ای در تقطیر مواد است.

بالن حجمی هنگامی استفاده می‌شود که حجم مشخصی از مایع را در آزمایشی مورد استفاده فرار می‌دهیم.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

قیف

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

برای انتقال مایعات

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

قیف بوخنر

قیف بوخنر معمولاً از سرامیک ساخته می‌شود و به وسیله آن مواد تحت خلاء بهتر و سریع‌تر صاف می‌شوند.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

قیف جداکننده

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

قیفی است که برای جدا کردن مایعات از آن استفاده می‌شود. برای استفاده از این قیف حتماً باید از پایه و گیره برای نگهداری آن استفاده کرد.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

کاردک

 

از این وسیله که در واقع یک قاشق بسیار ظریف و کوچک است برای برداشتن و جا به جا کردن مقادیر اندک مواد شیمیایی جامد استفاده می‌شود. به فارسی به نام های مختلفی مشهور است، مثلاً؛ کاردک و کفگیرک. پزشکان و داروسازان قدیمی ایرانی به چنین وسیله‌ای "مرهم کش" می‌گقتند.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

 
آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

گیره

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

گیره‌ها برای نگه داری وسایل شیشه‌ای مورد استفاده متعدد دارد و در شکل های مختلف ساخته می‌شود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

هاون

هاون برای تبدیل جامدات به پودر استقاده می‌شود و معمولاً از جنس سرامیک است. اما از جنس شیشه‌ای آن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ
آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

ترازو

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

ترازوهایی که در آزمایشگاه استفاده می‌شوند متنوعند؛ از جمله ترازوهای یک کفه‌ای، دو کفه‌ای و ترازوهای دیجیتال

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

تنزیب – حوله کاغذی

پارچه تنزیب که پارچه‌ای توری و از جنس نخ پنبه‌ای است و حوله کاغذی در آزمایشگاه شیمی همیشه لازم است.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

پیپت

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

پیپت در واقع لوله بسیار نازکی است که برای برداشتن و جا به جا کردن مقادیر بسیار کم مایع به کار می‌رود و در انواع پلاستیکی و شیشه‌ای ساخته می‌شود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

میله همزن

میله همزن معمولاً از جنس شیشه است و برای هم زدن محلولها به کار می‌رود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

قطره چکان

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

قطره چکان ها شامل یک لوله شیشه ای با نوک باریک و یک حباب پلاستیکی ارتجاعی است..

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

کاغذ صافی

کاغذ صافی کاربرد فراوانی در آزمایشگاه های علمی دارد و به طور معمول برای جداسازی مواد جامد معلق در مایع به کار می رود و در شکل های متنوع ساخته می‌شود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

چوب پنبه‌ها

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

چوب پنبه‌ها را قبلاً از پوسته رویی نوعی از درخت بلوط به دست می‌آوردند. امروزه چوب پنبه‌های لاستیکی جایگزین آن ها شده است. مورد استفاده آن بستن محکم دهانه ظروف است.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

لوله آزمایش / گیره لوله /  جا لوله‌ای

لوله آزمایش شاید پرکاربردترین وسیله آزمایشگاه شیمی باشد و برای مخلوط کردن، مشاهده، گرم و سرد کردن مواد و مقاصد بسیار دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر وقت ها نباید مستقیماً لوله آزمایش را با دست لمس کرد و باید برای حمل و نقل آن از "گیره لوله آزمایش" استفاده کرد.

 چون تهِ لوله آزمایش تخت نیست برای نگهداری آن از جا لوله‌ای که وسیله‌ای است چوبی، پلاستیکی یا فلزی استفاده می‌شود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

دماسنج

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

دماسنج برای اندازه گیری دقیق درجه حرارت استفاده می‌شود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

سه پایه

سه پایه تقریباً همیشه در هنگام گرم کردن مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

شیشه ساعت

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

شیشه ساعت معمولاً برای توزین یا جا به جا کردن جامدات استفاده می‌شود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

مبرِّد یا کندانسور

 

این وسیله به صورت لوله‌های پیچیده و درون هم ساخته شده و به طور خاص برای جدا کردن مایعاتی که در هم حل شده‌اند به وسیله تبخیر و تقطیر به کار می‌رود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ
آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

 

 

پاسخ به سوال دانش آموزان در باره ی لایه های زمین



پاسخ به سوال دانش آموزان در باره ی لایه های زمین 


یکی از دانش آموزان کلاس ( آقای مهدی آیتی )  به جمله ی کتاب علوم ششم  صفجه ی 33 معترض شد و از من توضیح خواست که به این وسیله پس از تحقیق در مورد لایه های زمین پاسخ می دهم 


جمله ی کتاب : به خمیر کره و بخش جامد بالایی گوشته مجموعا گوشته بالایی می گویند 



این جمله کاملا درست است زیرا در بررسی لایه های زمین گوشته را به دولایه تقسیم می کنند . 


1 - گوشته ی بالایی ( شامل بخش جامد بالای گوشته و قسمت سست یا خمیری گوشته ) ضخامت گوشته ی بالایی در حدود 320 کیلومتر میباشد . که در حدود 70 کیلومتر شامل بخش جامد گوشته ی بالایی و 250 کیلومتر بخش سست کره یا خمیری گوشته است . 


2 - گوشته ی زیرین که ازیر خمیر کره تا ابتدای هسته ی خارجی ادامه داشته و حالت آن جامد است . ضخامت این بخش در حدود 2550 کیلو متر است . 



File:Earth-crust-cutaway-Persian.svg




گوشته یا جُبّه به قسمتی از زمین گویند که در فاصله ۲۹۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد. گوشته حدفاصل بین پوسته و هسته می‌باشد. گوشته حالتی نیمه جامد دارد و مانند خمیر می‌باشد. گوشته اطراف هسته را فرا گرفته‌است، مواد سازنده گوشته: سیلسیم، اکسیژن، آهن، منیزییم، کلسیم.

از گوشته توده‌ای داغ و صعود‌کننده از ماگما منشأ می‌گیرد که به آن زبانۀ گوشته می‌گویند.


بخش‌ها : 

 بخشی از گوشتهٔ زمین در عمق کمتر از حدود ۷۰۰ کیلومتر را روگوشته ( گو شته فوقانی) می‌گویند. به بخشی از گوشتهٔ زمین، از عمق ۷۰۰ تا ۲۹۰۰ کیلومتر را زیرگوشته گفته می‌شود. بخشی از گوشتهٔ بالایی زمین، واقع در زیر سنگ‌کُره که سست است و در آن ماگما تولید می‌شود سست‌کُرهنام دارد.












امام حسین می فرمایند :


با تشکر از دوست خوب مرکوری آقای نوشادی بابت مطلب با ارزشی که در نظرات گذاشته اند . 


امام حسین (ع) میفرمایند:خداوندا، تو آگاهی که آنچه انجام دادیم ، نه برای رقابت در کسب جاه و مقام بود و نه برای چیزهای پوچ و بیهوده دنیا، بلکه برای این بود که نشانه های راه دینت را ارائه دهیم و (مفاسد را) در شهرهای تو اصلاح کنیم تا بندگان مظلوم تو در امنیت و آسایش باشند و به احکام تو عمل کنند.
.

.
امیر حسین نوشادی
ششم نصر نوین

مسابقه کفشدوزک 20


مسابقه کفشدوزک شماره 13 



تصویر مسئله

مسابقه کفشدوزک شماره 14 



تصویر مسئله


مسابقه کفشدوزک شماره 15 




تصویر سوال

مسابقه کفشدوزک شماره 16 





تصویر سوال

مسابقه کفشدوزک شماره 17




تصویر سوال

مسابقه کفشدوزک شماره 18




تصویر سوال

مسابقه کفشدوزک شماره 19





تصویر سوال

مسابقه کفشدوزک شماره 20




تصویر سوال