sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

پاسخ به سوال علیرضای عزیز

پاسخ به سوال علیرضای عزیز 


زمانی کار انجام نمی شود که نیروی وارده بر جابجایی عمود باشد 


با توجه به این که جسم ابتدا در جهت نیرو جابجا شده است کار انجام شده و در مرحله ی دوم هم که مجددا برگشته باز هم نیرو در جهت جابجایی بوده باز هم کار انجام شده است 

نتیجه می گیریم که برای محاسبه ی کار انجام شده باید مجموع کار را در رفت و برگشت مخاسبه کنیم 


امید وارم درست توضیح داده باشم . 


کار = نیرو × جابجایی 

نظرات 5 + ارسال نظر
((((((((((((علیرضا شفیعی)))))))))))) جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:50 ب.ظ http://as-barcelona.blogfa.com/

ولی وقتی گفته است ((در کل فرایند)) مثل همان کل شبانه روز است. درست است که بسیار حرکت کردیم ولی جابجایی صفر است.
همان طور که گفتم ۳۶۰ ژول انرژی مصرف شده ولی جابه جایی صفر بوده و کار انجام نشده.
W=F×D
W=F×0
0=
قبول دارین؟
من می گم
E=360J
W=0
ولی پاسخ نامه گفته
E=360J
W=360J
نظر شما چیه؟

W=F×D×COSINOS a
با توجه به این فرمول وقتی جسمی را به جلو هل می دهیم کسینوس آلفا مساوی صفر است و کسینوس صفر درجه مساوی یک است . بنابر این کار انجام شده است
اما وقتی نیرو به سمت بالا باشد و جسم به سمت جلو حرکت کند
نیرو بر جابجایی عمود می شود و کسینوس 90 درجه مساوی صفر است به همین دلیل وقتی نیرو و جابجایی را در کسینوس 90 درحه ضرب کنیم مساوی صفر می شود و به همین دلیل می گوییم کار انجام نمی شود . بنابر این فرمول چه به جلو هل بدهیم و چه به عقب کار انجام شده و در این مواقع نمی توانیم بگوییم جابجایی صفر است .
چون کار در طی دو مرجله انجام شده و دو جابجایی مستقل از یکدیگر داریم .

sajadkordyani جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:47 ب.ظ

نمرهی علومم رو چند شدم

((((((((((((علیرضا شفیعی)))))))))))) جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:57 ب.ظ http://as-barcelona.blogfa.com/

قبول
ولی من قانع نمی شوم
من می گویم نباید مجموع کار اول و دوم را برای بدست آوردن کل کار باهم جمع کنیم.
جابه جایی: به خط راستی که از مبدا تا مقصد کشیده می شود جابه جایی می گویند(تعریف معلم امسال ما)
مبدا تخت خواب
مقصد تخت خواب
حالا ضربدر ۵۰۴۳۹۲۸۷۶۲۵۶۴۸۹۴۵۶۸۴۷۵۶۳۵۲۴۱۵۶۷۲۳۴۸۵۹ J
کار صفر
نباید تخت خواب تا اشپز خانه
اشپز خانه تا مدرسه
مدرسه تا خانه
خانه تا تخت خواب
تخت خواب تا میز تحریر
و .......
رو برای ((کار)) با هم جمع کنم مگر اینکه بگوید مجموع کار های انجام شده در این فرایند.
انرژی جمع شده ولی کار ها جمع نمی شود.
من بحصم در باری زاویه نیرو و جابه جایی نیست.
نمی دونم
شاید هم می خواهم اشتباهم را توجیح کنم.
به هر حال ممنون

اگه ممکنه ادرس وبلاک دانشمندان ذا بنویس

((((((((((((علیرضا شفیعی)))))))))))) شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:32 ب.ظ http://as-barcelona.blogfa.com/

http://omidstudents.blogsky.com/
اما اون وبلاگ بعد از اینکه همه ی بچه ها اومدن توش و دانشمندان تکراری گذاشتن و فونت هارا تغییر دادن و عکس های خودشان را در آن گذاشتن و با کپی بد مطالب ان را خراب کردن دیگر خیلی وبلاگ جالبی نیست.
مگر فقط صفحه های اول و دوم آن
اصلا شما برای چی گفتید
هرکی در آن وبلاگ مطلب بگذارد نمره دارد.
همه اومدن الکی یک مطلب گذاشتن
الان هم رمز عبور آن وبلاگ را ندارم
پیشنهاد می کنم شما دوباره یک همچین وبلاگی را تاسیس کنید

((((((((((((علیرضا شفیعی)))))))))))) شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 ب.ظ http://as-barcelona.blogfa.com/

وبلاگ نه وبلاک!
را نه ذا!
آدرس نه ادرس!
اگر نه اگه!
به یاد آراکس ...
البته من که عضو افتخاریم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد