sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

خلاقیت

خلاقیت  

 

یک قطعه موکت مستطیل شکل به ابعاد ۱۶ متر و ۹ متر در اختیار داریم.
می خواهیم آن را در امتداد طول وعرض فقط با یک برش دو تکه کنیم به طوری که از پهلوی هم قرار دادن آن دو تکه یک اتاق مربع شکل فرش شود.
آیا این کار ممکن است؟ 

 چگونه ؟ 

   

    

 

 

 

قایق موتوری

قایق موتوری   

 

 

 

نام مخترع : نقاشان  

 

 

 

 

 

داستان کوتاه

امید به زندگانی با پشتکار

داستان امروز ما در مورد دختر کوچکی است که در یک کلبه محقر دور از شهر در یک خانواده فقیر به دنیا آمده بود. زایمان، زودتر از زمان مقرر انجام شده بود و او نوزاد زودرس، ضعیف و شکننده ای بود. همه شک داشتند که زنده بماند. وقتی 4 ساله شد، بیماری ذات الریه و مخملک را با هم گرفت. ترکیب خطرناکی که پای چپ او را از کار انداخت و فلج کرد. اما او خوش شانس بود.چون مادری داشت که او را تشویق و دلگرم می کرد. مادرش به او گفت: علی رغم مشکلی که در پایت داری، با زندگیت هر کاری که بخواهی می توانی بکنی، تنها چیزی که احتیاج داری ایمان، مداومت در کار، جرات و یک روح سرسخت و مقاوم است. بدین ترتیب در 9 سالگی دختر کوچولو بست های آهنی پایش را کنار گذاشت و بر خلاف آنچه دکتر ها می گفتند که هیچ گاه به طور طبیعی راه نمی رود، راه رفت و 4 سال طول کشید تا قدم های منظم و بلندی را برداشت و این یک معجزه بود.او یک آرزوی باور نکردنی داشت، آرزو داشت بزرگ ترین دونده زن جهان شود، اما با پاهایی مثل پاهای او این آرزو چه معنایی می توانست داشته باشد؟ در 13 سالگی در یک مسابقه دو شرکت کرد و در تمام مسابقات، آخرین نفر بود. همه به اصرار به او می گفتند که این کار را کنار بگذارد، اما روزی فرا رسید که او قهرمان مسابقه شد.از آن زمان به بعد ویلما در هر مسابقه ای شرکت کرد و برنده شد. در سال 1960 او به بازی های المپیک راه یافت، و آنجا در برابر اولین دونده زن دنیا، یک دختر آلمانی قرار گرفت و تا بحال کسی نتوانسته بود او را شکست دهد. اما ویلما پیروز شد و در دو 100 متر، 200 متر، و دو امدادی 400 متر، 3 مدال المپیک گرفت.آن روز او اولین زنی بود که توانست در یک دوره المپیک 3 مدال طلا کسب کند...در حالی که گفته بودند او هیچ وقت نمی تواند دوباره راه برود.....

آزمایشگاه کلاس

                                                     فشار هوا  

  

 آزمایش : انتهای یک بطری را سوراخ کرده درون آن را پر از آب کرده و در آن ذا می بندیم  

مشاهده می کنیم آب از سوراخ نمی ریزد .  

 

دلیل این اتفاق این است که وقتی در بطری باز است فشار هوا به سطح بطری فشار آورده موجب خروج آب می شود و وقتی در بطری بسته است این فشار از طرف بطری بر سطح آب وازد نمی شود .  

این آزمایش از به وسیله یکی از دانش آموزان متفکر کلاس در روز روشنبه اجرا شد  

  

 نام پژوهشکر : روشنی مقدم  

 

دستگاه خنک کننده

 دستگاه خنک کننده  

 

 

 

 

نام مخترع : حسام لایق  

 

ماشین کنترل از راه دوز

ماشین کنترل از راه دور  

 

 

 

 

نام مخترع : آراد محمد نژاد  

 

 

قورباغه ها

 

 

قورباغه ها  

 

 

 

برای دریافت بازی روی کلمه ی بازی و ریاضی کلیک کرده و فایل را دانلود کنید