sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

آزمون جامع شماره 19

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

شاد بودن حق شماست


شاد بودن حق شماست 

هیچ کس نباید آن را از شما دریغ کند . 








سخنی از نیما یوشیج در جشن تولد یک‌سالگی فرزندش


سخنی از نیما یوشیج در جشن تولد یک‌سالگی فرزندش



نیما یوشیج در جشن تولد یک سالگی فرزندش نوشت: 


پسرم! 


یک بهار، یک تابستان، یک پائیز و یک زمستان را دیدی! 


از این پس همه چیز جهان تکراریست، 


جز مهربانی




هوش و خلاقیت


 حاصلضرب زیر توجه کنید.

هر یک از مربع ها و دایره ها نمایانگر ارقامی هستند. آیا می توانید حاصلضرب مذکور را رمزگشایی کنید؟

 

تست هوش ریاضی, معمای تصویری

 

مواد غذایی سرطان‌زایی که هر روز می‌خوریم!



مواد غذایی سرطان‌زایی که هر روز می‌خوریم!



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


برخی از مواد غذایی که هر روزه مصرف می‌کنیم، سرطان‌زا هستند و ما هیچ توجهی به این موضوع نداریم. با این حال با توجه به شناسایی ۱٫۵ میلیون فرد مبتلا به سرطان در سال گذشته، زمان آن فرا رسیده که این موضوع را جدی بگیریم. در ادامه ایمیل چند ماده غذایی که ممکن است حاوی مواد سرطان‌زا باشند یا احتمالاً یکی از علل ابتلا به سرطان محسوب می‌شوند را به شما دوستان معرفی می‌کنیم.
1. پاپ‌کورن‌های ماکروویوی
شاید تاکنون به این فکر نکرده‌اید که بسته‌های کوچک پاپ‌کورنی که به راحتی در ماکروویو آماده می‌شوند، برای سلامتی مضر هستند؛ اما باید بدانید که این خوراکی محبوب که در ماکروویو آماده می‌شود، بسیار مضر است. قبل از هر چیزی در مورد کیسه این خوراکی صحبت می‌کنیم. طبق مطلب Wikipedia، کیسه‌های رایج پاپ‌کورن‌های ماکروویوی دارای یک ماده شیمیایی به نام perfluorooctanoic acid هستند. این ماده سمی است و در ظروف تفلون نیز وجود دارد. طبق یک تحقیق جدید، این ماده با نازایی در زنان نیز ارتباط دارد. چندین تحقیق در مورد حیوانات آزمایشگاهی و انسان‌ها نشان دادند که قرار گرفتن در معرض این ماده، احتمال ابتلا به سرطان کلیه، مثانه، کبد، پانکراس و بیضه را به شدت افزایش می‌دهد.

حالا در مورد محتویات این خوراکی ماکرویوی صحبت می‌کنیم. اگرچه هر تولید‌کننده‌ای از محتویات متفاوتی برای تولید این پاپ‌کورن‌ها استفاده می‌کند؛ اما بیشتر آن‌ها از روغن دانه سویا که یک محصول به دست آمده از طریق دست‌کاری ژنتیکی است و یک سری مواد نگه‌دارنده مانند propyl gallate استفاده می‌کنند؛ یک ماده شیمیایی که باعث ایجاد مشکلاتی در معده و تحریک پوست می‌شود. با این حال، تولیدکننده‌ها صراحتاً نمی‌گویند که از محصولات دست‌کاری شده در ژنتیکشان استفاده می‌کنند؛ زیرا دولت الزامی برایشان نگذاشته است. حتی اگر از چنین محصولی استفاده نکنند، مطمئن باشید ذرت مورداستفاده، ارگانیک یا طبیعی نیست. همچنین یک ماده شیمیایی به نام diacetyl در خود پاپ‌کورن به کار می‌رود که باعث ایجاد بیماری‌های ریوی در کارمندان کارخانه تولیدکننده پاپ‌کورن می‌شود.
2. میوه‌های غیرطبیعی
میوه‌هایی که به صورت طبیعی به دست نیامده‌اند، حاوی یک سری مواد آفت‌کش مانند آترازین، thiodicarb، organophosphates و میزان زیادی کود حاوی نیتروژن هستند. آرترازین در کشورهای اروپایی ممنوع شده است. این ماده برای از بین بردن علف هرز به کار می‌رود؛ اما باعث ایجاد مشکلات جدی در انسان می‌شود؛ به ویژه در قابلیت باروری انسان. طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت، نوزاد زنان بارداری که آب حاوی آرترازین نوشیده‌اند، وزن کمتری داشت.

مواد غذایی متعارف نیز میزان قابل‌توجهی از این مواد شیمیایی و هورمون‌هایی که برای رشد بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها مصرف می‌شود، دارند. سیب احتمالاً بیشتر از سایر میوه‌ها در معرض آفت‌کش‌ها قرار می‌گیرد و ۹۸ درصد سیب‌هایی که آزمایش شدند، این مواد را داشتند. میوه‌هایی که ۹۰ درصد از این آفت‌کش‌ها رویشان باقی مانده بود عبارت‌اند از پرتقال، توت‌فرنگی و انگور.
شستن این میوه‌ها صد‌درصد آفت‌کش باقی‌مانده را از بین نمی‌برد.
3. گوجه‌فرنگی کنسروی
در واقع بیشتر غذاهای کنسروی موجب نگرانی هستند؛ زیرا محتوای خود قوطی کنسرو خطرناک است. بیشتر این قوطی‌ها از ماده‌ای شیمیایی به نام bisphenol-A ساخته شده‌اند. طبق یک تحقیق در سال ۲۰۱۳، این ماده شیمیایی نحوه عملکرد ژن‌های مغز موش‌ها را تحت تأثیر قرار داد. حتی سازمان غذا و داروی آمریکا نیز قبول کرده که این ماده مشکل‌ساز است.

گوجه‌فرنگی به دلیل میزان بالای اسیدی که دارد، بسیار خطرناک است؛ زیرا باعث می‌شود این ماده شیمیایی از قوطی خارج شده و با گوجه‌فرنگی ترکیب شود. در واقع میزان این ماده شیمیایی احتمالاً بسیار زیاد است و نباید از این غذاهای کنسروی به کودکان بدهید. به همین دلیل بهتر است از غذاهای کنسروی استفاده نکنید. یا در منزل خودتان غذا بپزید یا از غذاهایی که در شیشه بسته‌بندی شده‌اند، استفاده کنید.
4. گوشت فرآوری شده
گوشت فرآوری شده چیست؟ فهرست این نوع گوشت دراز است؛ اما محدود به سوسیس، هات‌داگ، بیکن، بیشتر گوشت‌های آماده مانند سوسیس دودی نمی‌شود. محققان نویسنده در نشریه BMC Medicine، اظهار داشتند نمک زیاد و مواد شیمیایی در تهیه گوشت‌های فرآوری شده مصرف می‌شوند که برای سلامتی مضر هستند. طبق این تحقیق، از هر ۱۷ نفر شرکت‌کننده در تحقیق، ۱ نفر جان خود را از دست داد و افرادی که روزانه ۱۶۰ گرم یا بیشتر گوشت فرآوری شده مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که روزانه ۲۰ گرم یا کمتر از این مواد غذایی می‌خوردند، در طول ۱۲ سال ۴۴ درصد بیشتر احتمال مرگ داشتند.

در این تحقیق که حدود ۱۳ سال طول کشید، افرادی از ۱۰ کشور اروپایی شرکت داشتند. تمام انواع گوشت فرآوری شده میزان زیادی مواد شیمیایی و نگه‌دارنده مانند نیترات سدیم دارند که باعث می‌شود اشتها برانگیز و تازه به نظر برسند؛ اما سرطان‌زا هستند. گوشت‌های دودی نیز به همان اندازه مضر هستند: زیرا در فرآیند دودی شدن، دوده جذب می‌کنند. درست شنیدید همان دوده‌ای که مواد دخانی دارد.
5. ماهی سالمون پرورشی
اگرچه به نظر می‌رسد ماهی یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است؛ اما ماهی سالمون پرورشی جزو این غذاهای سالم نیست. این ماهی‌های پرورشی از طریق رژیم‌های غذایی غیرطبیعی تغذیه می‌شوند و دارای مواد شیمیایی، آنتی‌بیوتیک، مواد آفت‌کش و مواد سرطان‌زای دیگر هستند. این ماهی‌ها در محیط‌های بسیار شلوغی پرورش می‌یابند و این امر باعث می‌شود که ۴ برابر بیشتر شپش دریایی داشته باشند. به این ماهی‌ها مواد شیمیایی داده می‌شود تا رنگ گوشتشان، صورتی مایل به قرمز باشد.

در حالت عادی گوشت ماهی سالمون همین رنگ است؛ اما به دلیل غذایی که به ماهی‌های پرورشی می‌دهند، این رنگ مشاهده نمی‌شود. همچنین به دلیل این نوع رژیم غذایی، امگا ۳ کمتری در این ماهی‌ها وجود دارد. علاوه بر این تحقیقات نشان دادند، سالمون پرورشی دارای میزان زیادی جیوه و دی‌اکسید‌های عامل سرطان هستند.
6. چیپس سیب‌زمینی
این چیپس‌ها دارای مزه‌ای خوب و قیمت ارزان هستند؛ اما تأثیر منفی آن‌ها بر روی بدن به لذت خوردنشان نمی‌ارزد. چربی و کالری این چیپس‌ها زیاد است. همچنین چیپس‌های سیب‌زمینی دارای مزه مصنوعی، مواد نگه‌دارنده مختلف و رنگ هستند. این خوراکی در دمای بالا تولید می‌شود و این دما باعث می‌شود که ماده‌ای سرطان‌زا به نام acrylamide ایجاد شود که در سیگار نیز وجود دارد.
7. روغن‌های هیدروژنه
تمام روغن‌های هیدروژنه گیاهی هستند. روغن‌های گیاهی را نمی‌توان به صورت طبیعی به دست آورد و باید از طریق شیمیایی از منبعشان خارج شود. سپس تغییراتی روی آن‌ها داده می‌شود تا موردپسند مشتری قرار گیرد. این روغن‌ها معمولاً بوزدایی شده و رنگ به آن‌ها اضافه می‌شود تا اشتهاآور باشند. تمام روغن‌های گیاهی دارای میزان زیادی اسیدهای چرب امگا ۶ هستند. میزان زیاد امگا ۶ باعث ایجاد مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی و افزایش سرطان‌های مختلف به ویژه سرطان پوست می‌شود. بدن به میزان متعادلی از امگا ۳ و امگا ۶ نیاز دارد.

روغن‌های هیدروژنه برای تولید غذاهای فرآوری شده و حفظ ظاهر این غذاها به مدت طولانی استفاده می‌شوند. این روغن‌ها بر روی ساختار و انعطاف‌پذیری غشای سلولی انسان تأثیر می‌گذارند که با سرطان ارتباط دارد.
8. غذاهای نمکین، شور یا دودی
غذاهایی که با استفاده از نیترات یا نیتریت به عمل می‌آیند، همانند نگه‌دارنده یا افزودن رنگ به گوشت هستند. اگرچه نیترات به‌خودی‌خود عامل ایجاد سرطان نیست؛ اما تحت شرایط خاصی این مواد شیمیایی زمانی که داخل بدن قرار می‌گیرند، به ترکیبات N-nitroso تغییر می‌یابند. این ترکیبات با افزایش احتمال ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

دودی کردن غذاهایی مانند گوشت یا مغزهای میوه باعث می‌شود تا این غذاها میزان قابل‌توجهی از دوده‌ای که از طریق دود ایجاد می‌شود، جذب کنند. دوده یک ماده سرطان‌زا است. گوشت‌هایی همچون بیکن، سوسیس و سالامی میزان زیادی نمک و چربی دارند. غذاهایی که شور می‌شوند نیز نمک زیادی دارند. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف این نوع غذاها، به شدت احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان معده را افزایش می‌دهد. میزان ابتلا به سرطان معده در جاهایی مثل ژاپن که رژیم غذایی متعارف دارای غذاهای نمکین یا دودی است، بیشتر است.
9. آرد سفید فرآوری شده
حتماً شنیده‌اید که آرد سفید خوب نیست؛ اما نمی‌دانید که تا چه اندازه برای سلامتی مضر است. اصلاح غلات مواد مغذی طبیعی آن‌ها را از بین می‌برد. آسیاب‌ها دیگر منتظر نمی‌مانند تا آرد به مرور زمان سفید شود، بلکه با یک نوع ماده شیمیایی به نام گاز کلر آن را سفید می‌کنند. گاز کلر یک محرک خطرناک است که تنفس آن خوب نیست و تنفس میزان زیاد ممکن است مرگ‌آور باشد.

آرد سفید در بسیاری از غذاهای فرآوری شده وجود دارد. آرد سفید فرآوری شده دارای میزان زیادی glycemic است که به سرعت سطح شکر و انسولین خون را بالا می‌برد. این امر یکی از علل اصلی دیابت است. لازم به ذکر نیست که این امر باعث گسترش سلول‌های سرطانی می‌شود؛ زیرا مستقیماً به سلول‌ها غذا می‌رساند. تومورهای سرطانی عمدتاً از شکر خون تغذیه می‌کنند. با اجتناب از غلات فرآوری شده مانند آرد سفید می‌توانید از ابتلا به سرطان در امان باشید یا حداقل جلوی رشد تومورهای سرطانی را بگیرید.
10. موادی که ژنتیک آن‌ها دست‌کاری شده
این مواد که اغلب GMO نامیده می‌شوند، غذاهایی هستند که از طریق مواد شیمیایی اصلاح شده و با استفاده از مواد شیمیایی رشد کرده‌اند. در یک تحقیق، به موش‌های آزمایشگاهی غذاهای GMO به ویژه سیب‌زمینی که ژن آن دست‌کاری شده بود، داده شد. تنها در ۱۰ روز اول آغاز این پروژه، سیستم ایمنی همه موش‌ها دچار مشکل و آسیب شد، سلول‌های قبل از سرطان رشد کردند و مغزها و کبدهای موش‌ها کوچک‌تر شد.

طبق تنها تحقیقی که بر روی انسان‌ها در این زمینه انجام شده است، ژن‌های خارجی که در این نوع غذاها وجود دارند، به DNA باکتری در سیستم گوارشی انسان منتقل می‌شوند. متأسفانه تقریباً تمام غلات مانند دانه‌های سویا، گندم و ذرت از طریق دست‌کاری ژنتیک به وجود آمده‌اند.
11. شکرهای اصلاح شده
این نوع شکر نه تنها باعث کاهش میزان انسولین در خون می‌شود، بلکه سلول‌های سرطانی این ماده غذایی را بیشتر ترجیح می‌دهند و از طریق تغذیه آن، رشد می‌کنند. به نظر می‌رسد که سرطان‌ها ذائقه شیرینی دارند. این یک واقعیت است. برنده جایزه نوبل پزشکی، German Otto Warburg، در سال ۱۹۳۱ برای اولین بار کشف کرد که تومورها و سرطان‌ها از شکر به عنوان غذا استفاده می‌کنند و بزرگ می‌شوند. سلول‌های سرطانی برای تکثیر ترجیح می‌دهند از شیرین‌کننده‌های غنی از فروکتوز مانند شربت ذرت که فروکتوز زیادی دارد، تغذیه کنند.

این بدین دلیل است که شربت ذرت توسط سلول‌های سرطانی به راحتی و سریعاً سوزانده و مصرف می‌شود. به همین دلیل انواع کیک، کلوچه، نوشابه گازدار، آب‌میوه، سس‌ها، غذاهای آماده و فرآوری شده که سرشار از شکر اصلاح شده هستند، سرطان‌زا محسوب می‌شوند.
12. شیرین‌کننده‌های مصنوعی
بیشتر افراد یا برای کاهش وزن یا به دلیل بیماری دیابت از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کنند. طبق چندین تحقیق در این زمینه، افرادی که از این نوع شیرین‌کننده استفاده می‌کنند، چاق می‌شوند. همچنین این نوع شیرین‌کننده تقریباً کمکی به بیماران دیابت نمی‌کند. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد مواد شیمیایی که در این نوع شیرین‌کننده‌ها به کار رفته است، به ویژه اسپرتیم، در بدن به یک سم کشنده به نام DKP تبدیل می‌شود. زمانی که معده شما این ماده را فرآوری می‌کند، یک سری مواد شیمیایی تولید می‌شود که باعث سرطان هستند، به ویژه تومورهای مغزی.
13. مواد غذایی رژیمی
غذاهای رژیمی از جمله غذاهای منجمد یا بسته‌بندی که با برچسب رژیمی یا کم‌چرب وجود دارند، دارای اسپرتیم هستند که در مورد قبلی راجع به آن صحبت کردیم. چند تحقیق وجود دارد که نشان می‌دهند این ماده باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، نقص مادرزادی و مشکلات قلبی است. این نوع مواد غذایی به صورت شیمیایی فرآوری شده و از محتویات اصلاح شده، سدیم زیاد و رنگ‌های مصنوعی ساخته شده‌اند. هرگز از یاد نبرید که هر چیز مصنوعی، غذای واقعی نیست.
14. گوشت قرمز
شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف گوشت در واقع چیز خوبی است؛ اما به شرطی که به میزان کم و در دفعات کمتر و از گوشت حیواناتی باشد که از علف تغذیه کرده‌اند. با این حال، طبق یک تحقیق ۱۰ ساله، اگر هر روز گوشت قرمز بخورید، حتی اگر میزان آن کم باشد، احتمال مرگ‌ومیر در اثر سرطان در مردان تا ۲۲ درصد و در زنان تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. یک تحقیق دیگر نیز نشان داد که مصرف زیاد گوشت قرمز منجر به سرطان سینه، پروستات و روده می‌شود.
15. نوشیدنی‌های گازدار
طبق یک تحقیق جدید، افرادی که روزانه بیش از یک نوشیدنی گازدار مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض سکته قلبی قرار دارند. این نوشیدنی‌ها که سرشار از شکر هستند، منبع خالص کالری هستند که باعث افزایش وزن می‌شود. مصرف بیش‌ از اندازه این نوشیدنی‌ها باعث می‌شود که دچار التهاب و مقاومت به انسولین شوید. این نوشیدنی‌ها دارای یک سری رنگ و مواد شیمیایی هستند و به همین دلیل باعث ایجاد سرطان می‌شوند.


هفده اثر برتر تاریخ هنر نقاشی


هفده اثر برتر تاریخ هنر نقاشی


در طول زمان، کارهای هنری زیادی خلق شده است. غبار زمان اما فقط بر روی تعداد انگشت‌شماری ننشسته و تنها چند اثر بر محدودیت‌های فرهنگی چیره شده‌اند تا بتوانند جای پای خود را برای همیشه در تاریخ هنر ثبت کنند. 

آثاری هنری ارزشمند همواره از جایگاه والایی در جوامع انسانی برخوردار بوده است. به گونه‌ای که این آثار تحت تدابیر شدید امنیتی در بزرگ‌ترین موزه‌های جهان نگهداری می‌شوند. در ادامه ایمیل 20 اثر مشهور نقاشی در تاریخ را می‌بینید. 
 


مونالیزا 



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


امکان ندارد که یک فهرست از مشهورترین آثار نقاشی در تاریخ ایجاد شود و نام تابلوی مونالیزا در آن ندرخشد. لئوناردو داوینچی بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۱۹ این تابلو را کشیده و این اثر اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود. 
 


شب پرستاره 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


وینسنت ون گوگ آثار زیادی را خلق کرده، اما از این تابلو به عنوان شاهکار او یاد می‌شود. این تابلو در سال ۱۸۸۹ کشیده شد. گفته می‌شود این تابلو را از روی تصویر ذهنی خود کشیده و نمایی از آسایشگاهی است که او در آن زمان در آنجا بود. 
 


جیغ 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ادوارد مونک این تابلو را حدود سال ۱۸۹۳ کشید. این تابلو یک فرد غول مانند را به تصویر می‌کشد. گفته می‌شود که زمینه این تابلوی اکسپرسیونیستی اسلو در نروژ است. 
 


گِرنیکا 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


پابلو پیکاسو در سال ۱۹۳۷ این تابلو را کشید. تابلویی که از بمباران دهکده گِرنیکا در شمال اسپانیا و در خلال جنگ داخلی اسپانیا الهام گرفته است. گرنیکا در واقع تابلویی ضد جنگ، یا به اعتبار بهتر، به عنوان نمادی برای صلح است. 
 


تداوم حافظه 
گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


یک هنرمند اسپانیایی دیگر این تابلو را در سال ۱۹۳۱ کشید. سالوادور دالی با الهام از نظریه نسبیت انیشتین این تابلوی خارق‌العاده را کشید: ساحلی با ساعت‌های در حال ذوب شدن! 
 


سه موسیقی‌دان 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در نگاه اول، به نظر می‌آید که این تابلو یک چسبانه‌کاری یا کلاژ باشد. اما این تابلوی مشهور پیکاسوی اسپانیایی در واقع نقاشی با رنگ روغن است. پیکاسو این تابلو را در سال ۱۹۲۱ به اتمام رساند. او دو تابلوی مشابه با همین نام کشید که می‌توان آن‌ها را در موزه هنرهای معاصر نیویورک و موزه هنر فیلادلفیا پیدا کرد. 
 


بعد از ظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ژرژ سورا با استفاده از تکنیک منحصر به فرد نقطه‌چینی، این تابلو را کشید. این تابلو در واقع از تعداد زیادی نقطه تشکیل شده است.
 


دختری با گوشواره مروارید 



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برخی به این تابلو می‌گویند "مونا لیزای شمال" این تابلو زیبا توسط هنرمند هلندی، یوهانس ورمر، کشیده شده که در واقع بازگوی همان عنوان تابلو است. این تابلو حدود سال ۱۶۶۵ به اتمام رسید و اکنون در موزه مائریتشویس در لاهه هلند نگه داشته می‌شود. 
 


مادر ویسلر 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جیمز مک نیل ویسلر این تابلو را در سال ۱۸۷۱ کشید و از معدود تابلوهای آمریکایی در این فهرست است. نام کامل این تابلو "طرحی از خاکستری و مشکی: مادر نقاش" است که به مادر ویسلر معروف شده است. 
 


سیمای هنرمندِ بدون ریش 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گرچه عنوانی خلاقانه برای این تابلو انتخاب نشده است، اما این تابلوی ون گوگ بی‌شک یکی از شاهکارهای نقاشی تاریخ است. او تابلوهای زیادی را کشیده ولی دلیل شهرت این تابلو شاید این باشد که او بالاخره بدون ریش دیده شده است! این تابلو با قیمت ۷۱٫۵ میلیون دلار یکی از گران‌ترین تابلوهایی است که تاکنون فروخته شده است. 
 


نگهبان شب 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


رامبرانت در سال ۱۹۴۲ این اثر را خلق کرد. یک فرمانده نظامی و ۱۷ محافظ او به رامبرانت سفارش دادند تا آن‌ها را نقاشی کند تا برای ملکه فرانسه خودنمایی کنند. 
 



نیلوفرهای آبی 
گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


کلود مونه، نقاش فرانسوی، مجموعه‌ای شامل ۲۵۰ اثر از نیلوفرهای آبی را بین سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۹۲۶ میلادی کشیده است. او با الهام از برکه خانه‌اش این ۲۵۰ تابلو را کشید. این آثار در موزه‌های جهان پخش شده‌اند. 
 


باربر گل 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دیگو ریورا در سال ۱۹۳۵ این تابلو را کشید. از او به عنوان برترین نقاش مکزیکی قرن بیستم نام برده می‌شود. ریورا به سبک ساده و رنگ‌های روشن در نقاشی‌اش مشهور است. 
 


گوتیک آمریکایی 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گوتیک آمریکایی یک اثر دیگر از آمریکا در این فهرست است. گرنت وود در سال ۱۹۳۰ تصویر پدر و دختر کشاورز را در دوران رکود بزرگ کشید. 
 


کافه تراس در شب 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ون گوگ در سال ۱۸۸۸ یک تصویر از زندگی روزمره مردم کشید. از نکات جالب این تابلو این است که او هیچ‌گاه این تابلو را امضا نکرد، اما به این کافه مشهور در چندین سند دیگر اشاره کرده بود. گفتنی است که نام این کافه اکنون به کافه ون گوگ تغییر کرده است. 
 


پسر انسان 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جدیدترین تابلوی موجود در این فهرست، اثری از رنه ماگریت در سال ۱۹۶۴ است. پسر انسان تصویری از ماگریت است که چهره‌اش به طور کامل با سیبی سبز رنگ پوشیده شده‌است. 
 


شماره ۵، ۱۹۴۸ 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این اثر نیز یک تابلوی جدید دیگر است که جکسون پالاک در سال ۱۹۴۸ آن را نقاشی کرد. عنوان تابلو در واقع تاریخ به اتمام رسیدن این نقاشی است و غوغای درونی پالاک در آن دوران را نشان می‌دهد. 
 


آزمون اضطراب

به تصاویر زیر به دقت نگاه کنید.

از این تصاویر برای تعیین سطح اضطرابی که یک نفر می‌تواند کنترل کند استفاده می‌شود.






هر چه تصاویر آهسته‌تر حرکت کنند، به معنی توانایی بهتر شما در کنترل اضطراب است.

مجرمان این تصاویر را در حال چرخیدن می‌بینند در حالی که به چشم سالمندان و کودکان، ثابت می‌آید.

کلکی در کار نیست! اگر باور نمی‌کنید آنها را چاپ کنید تا مطمئن شوید که تصاویر بی‌حرکتی هستند ....

دوباره به آنها نگاه کنید و سطح اضطراب خود را بسنجید ...

هوش و خلاقیت


چند تا از جملات زیر درست هستند؟


1- فقط یکی از این جملات نادرست است.

 

2- دقیقاً دو تا از این جملات نادرست هستند.

 

3- دقیقاً سه تا از این جملات نادرست هستند.

 

4-دقیقاً چهار تا از این جملات نادرست هستند.

 

5-دقیقاً پنج تا از این جملات نادرست هستند.

 

6-دقیقاً شش تا از این جملات نادرست هستند.

 

7-دقیقاً هفت تا از این جملات نادرست هستند.

 

8-دقیقاً هشت تا از این جملات نادرست هستند.

 

9-دقیقاً نه تا از این جملات نادرست هستند.

 

10-هر ده جمله نادرست هستند.

 

المپیاد علوم و جزوه فیزیک برای نیما

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.