X
تبلیغات
رایتل

sutern rings

در جستجوی دانش

ابن سینا پیشتاز در اکتشافات علمی


ابن سینا پیشتاز در اکتشافات علمی


کلاس ابن سینا جایگاه کلاس برتر از نظر تعداد اکتشافات علمی را در هفته ی جاری از آن خود کرد امیدوارم کلاس های دیگر در هفته های آینده در انجام آزمایش های علمی فعال تر باشند 

با تشکر از دانش آموزان ابن سینا 



مقایسه چگالی چند ماده با یکدیگر 



بر ر سی ph  برگ کاکتوس 



 


چگالی گاز ها از مایعات کم تر است 




استفاده از انرژی کشسانی برای حرکت ماشین 


تاریخ ارسال: چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:03 ب.ظ | نویسنده: سید ابوالقاسم آل داود | چاپ مطلب 9 نظر

جدول تناوبی عناصر ویژه ی شیمیدانان بزرگ دبستان امید

جدول تناوبی عناصر ویژه ی شیمیدانان بزرگ دبستان امید 

برای دریافت جدول روی تصویر کلیک کنید . 


تاریخ ارسال: سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:50 ب.ظ | نویسنده: سید ابوالقاسم آل داود | چاپ مطلب 6 نظر

برای آدم بزرگا


اصول ده گانه تحسین ، تعریف و تمجید کودکان


Image result for ‫تشویق کودکان‬‎


1- کردار و عملکرد کودک را مورد تحسین قرار دهید نه خودش را

کودکان و نوجوانان نیاز دارند که به خاطر همان چیزی که هستند – صرف نظر از آنچه می توانند انجام دهند – مورد تایید و پذیرش قرار گیرند . کودک و نوجوان چه موفق بشود چه نشود بخاطر سعی و تلاشش باید تحسین و تشویق شود. اگر والدین تنها زمانی که کودکشان استعداد و شایستگی از خود نشان می دهد ، او را قبول و تأیید کنند ، آنگاه رسیدن به کمال ، برای کودک به کاری یکنواخت و کسل کننده تبدیل می شود.


Image result for ‫تشویق کودکان‬‎


2- فرایند سعی و تلاش را مورد تحسین قرار دهید نه نتیجه کارش را

وقتی فرزندان کوچک هستند ، فرایند آزمودن برای آنها حیاتی و بسیار مهم است . آنان نمی توانند به طور کامل و شایسته بنویسند ، نقاشی کنند یا ریاضیات را درک کنند . در آغاز کار ، آنچه تولید می کنند ، کمتر از فرایند یادگیری اهمیت دارد. اما ، بعد ها ، تنیجه ی کارشان هم اهمیت پیدا خواهد کرد. بنابر این اگر در آغاز ، چیزی اشتباه است یا به قدر کافی خوب نیست ، کم و بیش همان است که هست . انتقاد سازنده ، راه پیش رفتن را به کودک و نوجوان می نمایاند و تلاش هایی را که فرزند تا آن نقطه به عمل آورده ، مورد تقدیر و تحسین قرار می دهد.


Image result for ‫تشویق کودکان‬‎


3- عملکرد مشخصی را مورد تمجید و تحسین قرار دهید

با ذکر جزئیات شرح دهید کجای کاری که کودک و نوجوان انجام داده خوشحال کننده است ، به طوری که بچه ما بفهمد چه کاری را به طرز صحیح انجام نداده است و مجددا چه کار باید بکند.

4- کودک را با صراحت و بدون اما و اگر و گوشه و کنایه ، مورد تحسین قرار دهید

برای گرفتن بهترین نتیجه ، تعریف و تحسین باید رک و صریح ابراز شود ، بدون اما و اگر ، گوشه و کنایه درباره شکست های گذشته یا تضعیف کردن نتیجه . حرف هایی مثل ” خوب عمل کردی – تعجب می کنم که تنبلی نکردی ! ” یا “مشق امشبت خوب است . چرا قبلا از این کارهای خوب نمی کردی ؟” هرگونه تاثیر مثبتی را که ممکن است تعریف و تحسین داشته باشد ، خنثی و بی اثر می کند.

Image result for ‫تشویق کودکان‬‎



5- تحسین و تعریف باید واقعی و صادقانه باشد

همانطور که در مورد بزرگسالان صدق می کند، تمجید دروغین از کودک و نوجوان ، نوعی اهانت ناخوشایند به او محسوب می شود . تحسین و تمجید دروغین ، خودآگاهی کودک را زایل می کند . اعتماد او را به پدر و مادر یا هر بزرگسال دیگر از بین می برد و ممکن است ترس از شکست را در او افزایش دهد.

6- تحسین و تمجید را به صورت خودانگیخته ابراز کنید

تعریف و تحسین را بدون فوت وقت به زبان بیاورید نه پس از تعمق و اندیشه . آن را در حضور کودک بگویید نه آنکه از او دور شوید یا از اتاق دیگری بگویید ، طوری باشد که او بتواند طرز گفتن شما را ببیند.

7- روش های فیزیکی را فراموش نکنید

تماس بدنی و حالت چهره نیز می تواند بیانگر تحسین باشد. در آغوش کشیدن ، لبخند زدن و بوسیدن ، مهم است. این کارها بیانگر محبت و قدردانی هستند ، کمتر جنبه ی قضاوت دارند و بیشتر از بیان شفاهی ، حالت خودانگیخته دارند.


Image result for ‫بوسیدن فرزندان‬‎


8- پیشرفت های مقطعی کودک را نیز مورد تحسین و تعریف قرار دهید

پیشرفت کودک را در هر مرحله ، شایسته تعریف و تحسین بدانید . از این طریق ، کودک احساس آرامش می کند.

9- بگذارید کودک موفقیت را از آن خود بداند

نگویید فوق العاده است ،” تو قبول شدی من گفتم که از روش های من در انجام کارت استفاده کن” ، “اگر من وادارت نکرده بودم که برای درس شنا بروی ، این نشان را نمی توانستی بگیری” یا ” او در خواندن فوق العاده است ، ولی من پنج سال هر شب برایش می خواندم ” بگذارید کودک کامیابی خود را باور کند.

10- برای بی اثر کردن آسیب هر انتقاد ویرانگر چهار بار “تحسین و تشویق” لازم است

پژوهش نشان داده است که برای ترمیم آسیب هر انتقاد غیر منصفانه و سرزنش کودک ، چهار بار “تحسین و تشویق” ضروری است . این امر در مورد همه ما ، قطع نظر از سن و سالمان ، . عیب جویی شدید باعث می شود کودکان احساس کنند که بد، بی شعور و غیر قابل دوست داشتن هستند. برای حفظ خودباروری در آنان ، باید نسبت چهار به یک تحسین و تشویق به عیبجویی را در امر فرزندپروری، فراموش نکنیم.


Image result for ‫محبت به فرزند‬‎


برگرفته از کتاب ایجاد انگیزه در کودکان نویسنده الیزابت هارتلی برونر

تاریخ ارسال: یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:23 ب.ظ | نویسنده: سید ابوالقاسم آل داود | چاپ مطلب 2 نظر

خاطرات فراموش نشدنی






کاغذ دست ساز دانش آموز خلاق 










آزمایش چگالی 

هر چه حجم ماده ای کاهش یابد چگالی آن افزایش می یابد 

با تشکر از دانشمند خوبمان برای طراحی این آزمایش 

منتظر آزمایش های جالب از دوستان دیگر هستیم 


تاریخ ارسال: یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:56 ب.ظ | نویسنده: سید ابوالقاسم آل داود | چاپ مطلب 3 نظر

دانلود داستان ها و فعالیت های درس تفکر و پژوهش


دانلود داستان ها و فعالیت های درس تفکر و پژوهش 


دانلود    دیدنی های سرزمین من

دانلود    روش های قصه گویی

دانلود    مراحل روش های قصه گویی

دانلود    برنامه ی درسی تفکر و پژوهش


دانلود    داستان رضا

دانلود    داستان دانه نی

دانلود    داستان درخت بخشنده

دانلود    داستان پرواز کن ، پرواز

دانلود    داستان میمون های گران بها

دانلود    داستان های درس تفکر و پژوهش


دانلود   داستان ماه بود و روباه (پاورپوینت)

دانلود   خرسی که می‌خواست خرس باقی بماند (پاورپوینت)

دانلود   داستان خفاش دیوانه – درس شکلی دیگر (پاورپوینت)


دانلود    فیلم  میترا

دانلود    فیلم کیمیاگر

دانلود    فیلم مم مم شو

دانلود    فیلم چرخ ریسک

دانلود    فیلم مارگیر و اژدها

دانلود    فیلم آقکند (بخش اول)

دانلود    فیلم آقکند (بخش دوم)

دانلود    کلیپ رفتگر امانتدار قمی

دانلود    کلیپ رفتگر امانتدار بجنوردی

دانلود    لی لی حوضک (بخش اول)

دانلود    لی لی حوضک (بخش دوم)

دانلود    فیلم بوی خوش مدینه (بخش اول)

دانلود    فیلم بوی خوش مدینه (بخش دوم)

دانلود    فیلم بوی خوش مدینه (بخش سوم)

دانلود    فیلم بوی خوش مدینه (بخش چهارم)

دانلود    فیلم بوی خوش مدینه (بخش پنجم)

دانلود    انیمیشن آخر خط

دانلود    انیمیشن ماه بود و روباه (بخش اول)

دانلود    انیمیشن ماه بود و روباه (بخش دوم)

دانلود    انیمیشن ماه بود و روباه (بخش سوم)

دانلود    انیمیشن ماه بود و روباه (بخش چهارم)


تاریخ ارسال: یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:01 ق.ظ | نویسنده: سید ابوالقاسم آل داود | چاپ مطلب 3 نظر

سوالات درس به درس مطالعات اجتماعی



سوالات درس به درس مطالعات اجتماعی 


سوالات درس1 تا 4مطالعات

سوالات درس 5 مطالعات 

سوالات درس 6 مطالعات   

سوالات درس 7 مطالعات   

سوالات درس 8 مطالعات   

سوالات درس 9 مطالعات   

سوالات درس 10 مطالعات 

سوالات درس 11 مطالعات 

سوالات درس 12 مطالعات 

سوالات درس 13 مطالعات 

سوالات درس 14 مطالعات 

سوالات درس 15 مطالعات 

سوالات درس 16 مطالعات 

سوالات درس 17 مطالعات 

سوالات درس18 مطالعات  

سوالات درس 19 مطالعات 

سوالات درس 20 مطالعات 

سوالات درس 21 مطالعات 

سوالات درس 22 مطالعات 

سوالات درس 23 مطالعات 

سوالات درس 24 مطالعات 


تاریخ ارسال: یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 06:56 ق.ظ | نویسنده: سید ابوالقاسم آل داود | چاپ مطلب 2 نظر

نتیجه ی اولین المپیاد علمی دانش آموزان دبستان امید

این مطلب توسط نویسنده آن رمزگذاری شده است.
برای مشاهده آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.
رمز عبور:
تاریخ ارسال: شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:05 ب.ظ | نویسنده: سید ابوالقاسم آل داود | چاپ مطلب 2 نظر

آزمون جامع 1

این مطلب توسط نویسنده آن رمزگذاری شده است.
برای مشاهده آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.
رمز عبور:
تاریخ ارسال: جمعه 10 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:05 ق.ظ | نویسنده: سید ابوالقاسم آل داود | چاپ مطلب 46 نظر