sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

تجزیه آب

 گاز تولید کنید!

AWT IMAGE  1) هدف‌

  2) آن‌چه نیاز دارید

  3) آن‌چه باید انجام دهید

  4) آن‌چه رخ می‌دهد

  5) نکته‌هایی برای والدین و معلمان 

  هدف‌

  تجزیه‌ی آب( H2O ) به اکسیژن و هیدروژن

  آن‌چه نیاز دارید

  • دو مداد(مداد HB معمولی مناسب است، اما2= HB بهتر است)

  • شیشه‌ی خالی مربا( با گنجایشی حدود نیم لیتر)

  • قطعه‌ی مربع شکلی از کارتن به اندازه‌ای که دهانه‌ی شیشه را بپوشاند

  • نوار چسب

  • آب

  • باتری چراغ قوه

  • نمک

  آن‌چه باید انجام دهید

  دو انتهای مدادها را نوک تیز کنید. پیش از آن که به تیزکردن انتهای مدادها بپردازید، پاکن انتهای مداد و بخش فلزی آن را به طور کامل جدا کنید. شیشه‌ی مربا را تا زیر دهانه‌ی آن با آب پر کنید. چند قاشق چای‌خوری نمک به شیشه‌ی پر از آب بیفزایید. مربع کارتونی را به سر شیشه بچسبانید. به دقت، یکی از مدادها را از کارتن بگذرانید، به گونه‌ای که نوک مداد به طور کامل زیر آب باشد. نزدیک سه سانتی‌متر فاصله از مداد اول، همین کار را برای مداد دوم انجام دهید. مداد اول را از نوک گرافیتی‌اش به انتهای منفی باتری وصل کنید. یعنی، یک انتهای سیم را به دور نوک مداد بپیچید و انتهای دیگر را به انتهای منفی باتری. اکنون باید یک مداد به قطب منفی و مداد دیگر به قطب مثبت باتری وصل شده باشد. انتهای دیگر مدادها، که سیم به آن‌ها وصل نیست، باید در آب غوطه‌ور باشد. اکنون باید حباب‌هایی از نوک‌های غوطه‌ور در آب بیرون بزند.

 

AWT IMAGE

  آن‌چه رخ می‌دهد

  شما در حقیقت یک پیل الکترولیز درست کرده‌اید. گرافیت مداد یک هادی جریان الکتریکی است. جریان الکتریکی از قطب منفی باتری به درون گرافیت جریان می‌یابد و از راه آب به قطب مثبت هدایت می‌شود. نوک گرافیتی را که به قطب مثبت وصل است، آند و نوک گرافیتی را که به قطب منفی وصل است، کاتد گویند. حباب‌هایی که پیرامون آند تشکیل می‌شوند، گاز اکسیژن(O 2) هستند. حباب‌هایی که پیرامون کاتد تشکیل می‌شوند، گاز هیدروژن(H 2) هستند. حباب‌ها نتیجه‌ی الکترولیز(برق‌کافت) هستند؛ یعنی، فرایندی که باعث تغییر شیمیایی در پیل الکترولیز می‌شود. در این جا، تغییر شیمیایی تولید گاز هیدروژن و اکسیژن از آب است. شما ممکن است متوجه شده باشید که پیرامون کاتد نسبت به آند حباب بیش‌تری جمع می‌شود. این حقیقت به این خاطر است که آب از دو اتم هیدروژن و یک اتم آب تشکیل شده است: H2O . بنابراین، در برابر هر مولکول گاز اکسیژن دو مولکول گاز هیدروژن خواهیم داشت.

  نکته‌هایی برای آموزگاران و خانواده

  آب درون شیشه نباید زیاد نمک داشته باشد. اگر آب بسیار غلیظ باشد، احتمال آن وجود دارد که گاز کلر تولید شود. افزودن فنول‌فتالین(ماده‌ای که در برخی ضد یبوست‌ها وجود دارد) به آب درون شیشه، باعث افزایش pH در نزدیکی کاتد می‌شود. از این رو، پیرامون کاتد قرمز می‌شود. با شیره‌ی کلم قرمز نیز می توان به این حقیقت پی‌برد. شیره‌ی کلم قرمز در محل کاتد، آبی و در محل آند، قرمز می‌شود. البته، مشاهده‌ی این رویداد دشوار است، زیرا رنگ ارغوانی تیره‌ی شیره‌ی کلم، تغییر رنگ را می‌پوشاند. اگر می‌خواهید حباب‌های بیش‌تری تشکیل شود، باتری‌های بیش‌تری اضافه کنید.

  این آزمایش را روی صفحه‌ی نمایشگر رایانه‌ی خود انجام دهید

 

یک بازی رکوردی و تمرکزی

یک بازی رکوردی و تمرکزی بسیار دشوار که باید تا می توانید مانع به هم خوردن تعادل T شوید.

برای جا به جا کردن T از دکمه های جهت گر (بالا = پرش) استفاده کنید. مدت زمان حفظ رکورد شما و بالاترین رکورد شما ثبت خواهد شد. در صورت تمایل آن را در قسمت نظرات اعلام کنید تا مهارت خود را با سایر عزیزان مقایسه کنید.

برای شروع بازی بر روی عکس زیر کلیک کنید.

بازی Tipsy T

game

برای شروع بازی بر روی عکس زیر کلیک کنید.

بازی Click The Frog

زلزله بسیار عجیب

خبرآنلاین: صبح روز گذشته، زلزله بسیار عجیبی شرق دور روسیه را لرزاند. این زلزله با شدت 8.3 ریشتر در عمق 610 کیلومتری زمین رخ داد، جایی‌که معمولا سنگ‌ها به‌قدری داغ هستند که به جای تکان خوردن، به آرامی تغییر شکل می‌دهند.

عجیب‌ترین زلزله قرن

در زلزله روز گذشته روسیه چنین چیزی رخ نداد و سنگ‌ها با جابجایی خود، زمین‌لرزه 8.3 ریشتری را منتقل کردند. زمین‌لرزه در زیر دریای اوخوتسک واقع در شمال ژاپن و غرب شبه‌جزیره کامچاتکا رخ داده، جایی که بستر دریا بخشی قدیمی از صفحه پوسته‌ای اقیانوس آرام است و به زیر صفحه اوراسیا می‌رود. سرعت این حرکت 8 سانتی‌‌متر در هر سال است که باعث می‌شود پوسته به مقدار کافی خنک شود و درنتیجه زمین‌لرزه‌هایی تاعمق 650 کیلومتری (و حتی عمیق‌تر) نیز اتفاق بیفتد.

عجیب‌ترین زلزله قرن

زمین‌لرزه‌های عمیق به خاطر فاصله زیاد منبع انرژی با سطح زمین، معمولا خرابی‌های کمتری به همراه دارند، هرچند تکان‌های آن‌ها تا فاصله‌های دور احساس می‌شوند؛ به‌عنوان مثال، زلزله 8.3 ریشتری دیروز روسیه حتی در مسکو نیز احساس شد.

تا پیش از این، آخرین نمونه از زمین‌لرزه‌های عمیق مربوط به زمین‌لرزه 8.2 ریشتری بولیوی در 9 ژوئن 1994 / 18 خرداد 1373 بود که در عمق 631 کیلومتری زمین رخ داد. 

تصویر در تصویر

حتما ببینید !!!!!!!!!!!


از یک تصویر واقعی ساخته شده هر بیننده ای رو گیج می کنه . حتما ببینید اما خیلی روش مکث نکنید:



crazy_fractal

clip






این بچه بزرگ بشه چی میشه با این هوشش



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




با محبت خارها گل می شود

با نوازش حتی سگ ها هم خل می شوند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



عاقبت همنوع آزاری بهتر از این نباید باشه


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org








استفاده کودکانه از تردمیل ...

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org







نگاه کنید این دختر ژاپنی با چه سرعتی این حرکات را انجام میدهد!
شما هم دوست داشتین تست کنید. میگن سرعت عمل خـــوب چیزیـــه


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



اینا انگار تازه پاشونو روی زمین گذاشتند


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



بپا یه وقت بد نگذره !


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



شریان های جاری حیات یک شهر ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


انتخاب شده از وبلاگ :

زندگی در کالاهاری

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

منبع:زیست نیوز


نمونه سوال اجتماعی نوبت دوم 




نمونه شماره 1 


نمونه شماره 2 


رمز فایل : bia2pdfbooks