sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

یک معما

معمای هفته شماره ی دو

یک قاطر و یک الاغ هر کدام چند بسته حمل می کردند . هر دو حیوان حرف زدن بلد بودند و ریاضی هم می دانستند ! زیرا قاطر رو به الاغ کرد و گفت : « اگر تو یکی از بسته هایت را به من بدهی وزن بار من دو برابر بار تو می شود »! و الاغ پاسخ داد : « اگر تو یکی از بسته هایت را به من بدهی ، وزن بار من مساوی وزن بار تو می شود » !

اگر بسته ها را هم وزن فرض کنیم ، آیا می توانید بگویید هر کدام از این دو حیوان چند بسته حمل می کردند ؟

زمان حل مسئله : دو هفته می باشد .

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد حسینی پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:07 ب.ظ

۲هفته هم گذشت

zangin جمعه 11 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ق.ظ

7/5من این مطلبو روز 10/6/90 دیدم خانمم در5 دقیقه حلش کرد

ضمن تحسین ایشان
کاش راه حلش را هم می نوشتید .
با سپاس

ali چهارشنبه 7 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:12 ب.ظ

5.7

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد