sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

توپ پینگ پونگ در داخل قیف

 

 

 

الف- توپ پینگ پونگی را وارد قیف آشپزخانه بکنید، حال دهانه‌ی بزرگ قیف را به خارج بگیرید و محکم فوت کنید تا توپ از قیف خارج شود.

خواهید دید که هر قدر شما سخت تر بدمید، توپ با سماجت به بدنه‌ی قیف می‌چسبد.

ب- توپ را داخل قیف قرار داده، ساقه‌ی قیف را به شیر آبی وصل کنید و آب را باز کنید.

جریان آب توپ را در داخل قیف نگه می‌دارد . یعنی سنگینی توپ و نیروی جاذبه‌ی زمینی را خنثی کرده و باعث می‌شود که توپ در داخل قیف باقی بماند.

 

 

 

1- الف- دم شما بین جدار قیف و توپ فشار کم ایجاد می‌کند. (فرضیه‌ی برنولی) و فشار آتمسفری توپ را در محل خود نگه می‌دارید.

ب- جریان آب بین جدار قیف و توپ فشار کم ایجاد می‌کند (فرضیه برنولی) و فشار آتمسفری توپ را در محل خود نگه می‌دارید.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
معید برادران چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ب.ظ http://smbh.mihanblog.com

سلام آقا این دیگه دست مریزاد داره:سایت آموزش و پروش خراسان رو مینویسن سایت اعلام نتایج سمپاد و ....؟
در ضمن چیز هایی هایی از سمپاد در وبلاگ بگین که بچه هایی که قبول شدن بفهمن این مدارس چه قدر سختی کشیدن! و دوباره در ضمن به یک مورد دقت کردید:اکثریت کسانی که بیشترین بازدید را در بلاگ شما داشته اند مثل آقا حسام و یا ... قبول شدن؟

آناهیتا موحدی دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:32 ق.ظ

سلام
خیلی کار جالبی بود من هم باید انجامش دهم

منم سلام

مهدی برنجیان جمعه 29 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:42 ق.ظ

سلام آقا امیدوارم حالتان خوب باشد اگر راستش را بخاهید من که خیلی دلم برای شما تنگ شده راستی حال آقای کاشانی چه طور است

آقا مهدی سلام
منم همین طور
همیشه تک تک لحظات سال قبل را مرور می کنم
از تمام زحمت هایی که با دیگر دوستانت برای آزمایشگاه کشیدی تشکر می کنم هر چند امسال همان اتاق کوچک را از ما گرفته اند و من و آزمایشگاه را آواره کرده اند
اما ...
امیر جسین از خط زیبایت خیلی تعریف می کنه و می گه امسال خیلی زیبا تر شده
خوشحال شدم
سلام شما را به همه معلمین مخصوصا آقای کاشانی و شرفا می رسانم
بروز باشید و سلامت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد