sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

زیردریایی

زیردریایی  

مشاهده و اکتشاف اعماق دریا وظیفه اصلی زیردریایی است.

 

">

این وسیله قادر است سرنشینانی را حمل کند. به کمک بازو و روبات زیرآبی، خدمه زیردریایی می تواند کف اقیانوس ها را (در تحقیقات جلوه های غیر متعارف و عجیب اشکال حیات زیر آب) مورد کاوش قرار دهد.

">

زیردریایی برای کاوش کشتی ها و هواپیما های غرق شده نیز کار برد دارد، و اغلب شواهد و دلایل این سوانح را بدست می دهند. زیردریایی ها به کمک کشتی مادر به منطقه عملیاتی اعزام می شود. زیردریایی به کمک کابل به کشتی مادر وصل شده و از طریق آن نیرو و احتمالاً سیگنال های کنترلی و تصویری با زیردریایی مبادله می کند. زیردریایی به کمک آب مخازن بالاست در دریا بالا و پایین می رود. در بستر اقیانوس ها، زیردریایی به کمک موتور های (پروانه دار) الکتریکی (به نام محرک) حرکت می کند. خدمه می تواند با کشتی گفتگو کند و در مواقع اضطراری به سطح آب باز گردد.

کاوش اعماق دریا

 زیردریایی می تواند در کف اقیانوس ها (خیلی بیشتر از زیردریایی های نظامی) عمل کند. این بدان علت است که خدمه در اتاقک های کروی یا استوانه ای محکمی قرار دارند. این اتاقک در مقابل فشار بسیار زیاد آب (در آن عمق) مقابله می کند.

زیردریایی

خدمه های زیردریایی نمی توانند (حتی با لباس غواصی) زیردریایی را ترک کنند، بنابراین در چنین شرایطی آنها به کمک بازوها (که می توانند تجهیزات و نمونه را جمع آوری کنند) کار می کنند. چراغ های پر قدرت محیط تاریک زیر آب را روشن می کنند و خدمه می تواند از پنجره و یا دوربین های ویدیویی اطراف را ببینند. زیردریایی ها می توانند روبات های زیرآبی را بکار گیرند تا بتوانند به نواحی خارج از دسترس (مثل داخل کشتی شکسته) دستیابی داشته باشند. زیردریایی که در تصویر زیر می بینید می تواند با یک خدمه به عمق 700 متر برود و یا با کنترل از راه دور (بدون خدمه) و به کمک دوربین های ویدیویی به عمق 1000 متری برود. استوانه های شناوری (مخازن بالاست) با آب و یا هوا پر می شوند تا زیردریایی بالا و پایین برود.

زیردریایی

در مدل سازی زیر نحوه پایین رفتن و بالا آمدن زیردر یایی را می بینید. برای پایین رفتن بر روی (پایین) و برای بالا آمدن بر روی (سطح) تقه بزنید. در این مدل سازی به نحوه باز شدن دریچه ها توجه کنید.

">

زیردریایی لاک پشتی

 مهندس آمریکایی، دیوید باشنل اولین وسیله حمل و نقل زیر آبی را در سال 1776 ساخت. وی نام آن را لاک پشت گذاشت و شبیه تخمه مرغ بود و می توانست برای مصارف نظامی، یک نفر را حمل کند. دو پروانه (که با نیروی دست حرکت می کردند) باعث حرکت افقی و عمودی زیردریایی می شدند. در ضمن مخزن بالاست نیز زیردریایی را قادر می ساخت که بالا و پایین برود.

زیردریایی

زیردریایی ساده

 زیردریایی ساده ای به کمک خمیر مجسمه سازی و لوله بسازید. به کمک فشردن یا رها کردن بطری، زیردریایی را در آب بالا و پایین ببرید. اختلاف فشار داخل بطری باعث می شود آب به لوله وارد و یا از آن خارج شود، و در نتیجه وزن ظاهری لوله تغییر کند. وقتی لوله سبک می شود بالا رفته و هنگامی که سنگین می شود پایین می رود. زیردریایی ها با وارد کردن آب دریا در مخازنی به نام مخازن بالاست، در آب بالا و پایین می روند. برای پایین رفتن، زیردریایی آب را به داخل مخازن شناوری (بالاست) می فرستد. این کار وزن زیر دریایی را زیاد می کند و در نتیجه پایین می رود. برای بالا آمدن، زیردریایی به کمک هوای فشرده آب داخل مخازن را به بیرون تلمبه می کند و در نتیجه سبک می شود.

آنچه شما نیاز دارید:

میله بافتنی، بطری پلاستیکی، کاسه، لوله پلاستیکی 8 سانتیمتری که یک طرفش بسته است و بتواند داخل بطری شود، مقدار کمی خمیر مجسمه سازی

زیردریایی

1- به کمک انگشتانتان خمیر مجسمه سازی را به طرف باز لوله فرو ببرید تا به نیمه آن برسد.

زیردریایی

2- سوراخی در خمیر مجسمه سازی ایجاد کنید تا هوا بتواند وارد لوله شود. لوله را داخل کاسه آب بیاندازید

زیردریایی

3- اگر لوله شناور ماند مقداری خمیر مجسمه سازی به آن اضافه کنید. اگر در آب فرو رفت مقدار خمیر از آن بردارید. این کار را آنقدر انجام دهید تا لوله به نزدیکی سطح آب برسد.

زیردریایی

4- بطری پلاستیکی را تقریباً تا دهانه از آب پر کنید. لوله را داخل بطری بیاندازید و درب آن را محکم ببندید. بطری را بفشارید و توجه کنید چه اتفاقی برای زیردریایی می افتد. با تغییر فشار اعمالی به بدنه بطری، شما می توانید آن را بالا و پایین ببرید.

زیردریایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد