sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش
sutern rings

sutern rings

در جستجوی دانش

سخن روز




سخن روز  



Some men see things as they are

 

       

 and say, "Why?" –


I dream things that never were


         and say. "Why not?"


 

  George Bernard Shaw

 

 


برخی به پدیده ها، آنچنان که هستند می نگرند و

 

می پرسند:

 

چرا؟

 

من به پدیده هایی که هرگز نبوده اند می اندیشم

 

و می پرسم:

 

(( چرا نه))؟



دو داستان از حاضر جوابی های برنارد شاو

 

روزی در یک میهمانی مرد خیلی چاقی سراغ برنارد شاو که بسیار لاغر بود رفت و گفت: آقای شاو! وقتی من شما را می بینم فکر می کنم در اروپا قحطی افتاده است! برنارد شاو هم سریع جواب می دهد:

 بله! من هم هر وقت شما را می بینم فکر می کنم عامل این قحطی شما هستید!


روزی نویسنده جوانی از جرج برنارد شاو پرسید: «شما برای چه می نویسید استاد؟» برنارد شاو جواب داد: «برای یک لقمه نان»
نویسنده جوان بر آشفت که: «متاسفم! بر خلاف شما من برای فرهنگ می نویسم!» و برنارد شاو گفت: «عیبی نداره پسرم، هر کدام از ما برای چیزی می نویسیم که نداریم!»

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
اردشیر پنج‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:39 ق.ظ

چه مرد دانا و خوبى بوده این شاومن از دومى بیشتر خوشم اومد.آقا نکته ى اخلاقیش چى بود؟

همیشه به دنبال چیزی باشیم که نداریم

هاشمی فر جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:37 ب.ظ

هه هه هه هه ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد